Förbered dig för 3d projekt

Hur du förbereder dig för nästa 3d projekt 

Så har du att förbereda CGIS för ditt nästa projekt som är på väg att starta. Ditt nästa steg kommer vara att engagera en studio för att skapa dessa CGI, och du vill deras grafik vara en dundrande succé (naturligtvis). Den fråga som du kanske frågar dig själv: ”Vad behöver jag göra för att göra att hända”?

Tja, som ordspråket går, ‘Förberedelse är nyckeln till framgång’. Enkelt uttryckt, om du är förberedd, ska du ge dig själv och företaget CGI som du arbetar med en mycket bättre chans att knackar korthet ut ur parken.

Oroa dig inte, detta preparat kan vara lätt och behöver inte tar upp mycket av din tid. Det finns några essentials att ha redo, och det är viktigt att vara medveten om hur lång tid denna typ av projekt kan ta. Om du har det ner, kanon!

Här delar vi de viktigaste punkterna för att förbereda för ditt nästa projekt så kan du säkerställa dess framgång.

 

Förbereda ditt lag… Tidigt

Det är viktigt att ha en god förståelse för din projektgrupp och vem ansvarar för vad.

 

Hur ser en typisk projektgrupp ut? Ett standard team kan vara följande:

  • Utveckling & marknadschef (utvecklare)
  • Kreativ /marknadsföring byrå
  • Leda arkitekt (arkitekt)
  • Inredningsarkitekt
  • Landskapsarkitekt

Tänka på följande (som kan också hanteras av din utsedd person):

  • Fotografer (drone & livsstil)
  • Stylister
  • Försäljning agenter (rekommendera input/vägledning)

 

Obs: Ju större laget, ju längre processen blir, på grund av mer åsikter och filtrering. Varje projekt är olika, men tänk på följande:

  • Bestäm vem ringer skotten

Välj en person i företaget som leder projektet. De har sista ordet om godkännanden, och de kommer att vara den huvudsakliga kontaktpunkten. Detta kommer att minska förvirring och förseningar på grund av skillnader i uppfattning. Du har hört ordspråket ”för många kockar i köket”… Detta gäller direkt produktion av CGI’S. Du behöver en köksmästare!

  • Organisera dina entreprenörer och kreatörer tidigt

Se till att du har rätt personer på plats – som fotografen och möbler stylist – redo att gå så fort du engagera en CGI-studio. Om ditt team är redo att gå, projektet kommer att gå snabbare, och du får ett bättre slutresultat.

  • Förstå där din design är på

 

Alltför ofta förseningar i CGI processen, är att vissa områden av utvecklingen inte har utformats eller slutföras. CGI studion kan inte visualisera vad inte finns ännu, så håll detta i åtanke. Vissa saker skulle kunna starta, men detta kan bli din flaskhals.

  • Välj rätt CGI studion

Var försiktig med erbjudanden som låter för bra för att vara sant. Får ofta du vad du betalar för, så går billigt kan vara ett stort slöseri med tid och energi, då du hitta din rusa eller spendera massor med ett annat företag.

 

Förstå standard tidsramar & process

Tidsramarna för produktion av CGIS kan variera mycket, så med detta i åtanke är det alltid bättre att tillåta så mycket tid som möjligt. Medan varje studio kommer att ha sin egen process och timings, den nedan är sant för flesta med finjusteringar här och där.

 

Vår önskelista tid ersättning är mellan 8-10 + veckor, men på grund av affärsmässiga verkligheten finner vi att detta slutar upp att vara mellan 5-8 veckor. Detta är baserat på ett typiskt projekt av runt 10-15 stillbilder, animering/film och virtuell verklighet alla följa olika tidslinjer.

 

Antalet bilder, byte av design, storlek på projektgruppen (alltför många kockar), brist på tydlig vision och att vara över kritiska, kan och kommer att leda till förseningar.

 

Anledningen till detta, beror den process som krävs för att komma från ingenting till en uppsättning vackra utformad bilder. Nedan är en snabb översikt över en standardprocess (exemplet nedan är vår studios disposition, kom ihåg att alla kan vara olika). Svart representerar fasta tider, medan de streckade kan visa enkla blow-outs och dominoeffekt.

 

  • Förestart – helt enkelt alla admin, introduktioner, samling av informationen som krävs. Alla underskattar hur länge detta skede kan ta, eftersom render studion inte kan starta utan viss information.
  • Kreativ brief – kamera vinklar/Whitecards/Wireframes, tid på dagen, stil av möbler & humör är alla diskuteras här. Vissa studior kan bara göra en förenklad version som inte varje projekt kräver den full monty.
  • Utkast 1 – när du har godkänt de kameravinklar och kort, studion kommer flytta in i först stora grymta arbete – denna del är den mest intensiva för render studio. Detta är där de tar det från Whitecard/Wireframe till full blåst färg.
  • Utkast 2 – du och projektgruppen kommer granska bilderna och ge feedback. Feedback kan vara en av de saker som blåser ut ditt projekt. Försök att utse en kontaktpunkt (köksmästare) och vara rimligt med dina kommentarer.
  • Slutlig – efter alla ändringar och alla är gjort, finaler! Vänligen se upp, medan datorer dessa dagar är snabba, finns det fortfarande begränsningar på datorkraft och det är en ofta förbisedd process för ‘post-produktion’. Du behöver tillåta för ett par dagar, liknar skicka något till ‘Skriv ut’.

Obs: Tidpunkten för ett projekt kommer att vara delvis beroende får nödvändig information när det behövs. Det är därför det är mycket viktigt att ha all information redo att gå.

 

Ha information redo

Att tillhandahålla så mycket information som möjligt till din CGI-Studio kommer att bidra till det slutliga resultatet är vad du önskar (och kommer att förhindra förseningar). Idealiskt, detta bör omfatta:

  • En detaljerad kort med visuella referenser (även om inte avgörande, det är bra att ha en tydlig kort innan de inleder en studio, eftersom detta steg eliminerar tid genomgång).

 

Tänk på sammanhanget och syftet med ditt projekt

Tänk på den stora bilden här. Vad funderar du på att använda enskilda CGIS för?

Detta är en tidig diskussion som resebyrån kan också ge vägledning om. Förstå att detta kan hjälpa projektledaren perfekt processen. Du bör fokusera på särskilda mål så att du kan mellanlagra din lansering:

 

  • Vad är önskad slutresultatet?
  • Är detta en stor projektet lansering?
  • Är det ett mindre projekt?
  • Vad kommer du använda 3D-effekter för när det gäller marknadsföring?

o sociala medier?

o webbplats portfölj?

o Banner-annonser?

o andra digital marknadsföring material?

 

Alla dessa faktorer kommer att avgöra vilken grafik som du behöver från företaget 3D-visualisering. Om du gör en social kampanj, är en ‘vinjett’ som nedan något att överväga.

 

Har du den grunderna omfattas!

Om du anser alla ovanstående, kommer du vara beredd att inleda en framgångsrik 3D visualisering projekt. Om du vill kontrollera att projektet kommer verkligen förvåna och imponera på, ta en titt på de…